Het avontuur is begonnen!

7 april 2019 - Salima, Malawi

Na een lange, voorspoedige reis zijn we zaterdagnacht eindelijk aangekomen in Afrika, Malawi. Het avontuur is begonnen!

Na een korte nacht en een heerlijk ontbijt, kennis gemaakt met Andrew en Annie, onze gidsen/begeleiders van Habitat Malawi. Chauffeur Elias zorgt ervoor dat we in het Habitat for Humanity Malawi-busje de hele week veilig van A naar B gebracht worden.

We gaan op weg naar onze bestemming voor de rest van de week: Salima. Ik ben meteen stil en onder de indruk van alles wat ik op de route zie... Het is moeilijk te omschrijven, onwerkelijk, de armoede, de eenvoudigheid en niet te vergeten de enorme hoeveelheden afval, overal! We stoppen in het centrum van de hoofdstad Lilongwe. Daar bezoeken we de locale stoffen- en craftmarkt. De eerste souvenirs zijn gekocht! We lunchen ook in de hoofdstad en gaan dan door naar het fijne Blue Waters hotel in Salima aan het Malawimeer. Andrew doet een briefing en vertelt ons wat ons te wachten staat vanaf maandag.

Vandaag, zondag, bijtijds opgestaan. We wonen deze ochtend een zondagschool en kerkdienst bij in een dorpje vlakbij het hotel. Geweldig om mee te maken. Prachtige, dankbare mensen en schattige kinderen. We hebben er ruim 2 uur gezeten. Toen we de kerk uitliepen om weer te vertrekken, ervaarde ik het eerste bijzondere moment met talloze kinderen om mij heen. Het dorp is uitgelopen om ons te 'bekijken'... high-fives aldoor en vragen hoe ik heet. Grace is mijn eerste Afrikaanse vriendin!

We rijden naar een lunchplek waar we ook meteen een duik in het bijbehorende zwembad mogen nemen. Het is al erg warm, dus maken we daar meteen gebruik van. Heerlijk! Tijdens de lunch aanschouwen we een nogal wilde Afrikaanse muziek- en dansshow.

Voordat we teruggaan naar het hotel, bezoeken we een Crocodile Farm. Collegaheld Geert mocht een kleine krokodil vasthouden. De krokodil vond t zo spannend, dan hij meteen over onze Geert heen plaste... Niemand wilde meer...

Vanmiddag gezellig met elkaar wat gedronken. Na het avondeten een korte briefing gehad van onze reisleidster Simone voor morgen. Het is zover, we gaan eindelijk bouwen!

Heftig straatbeeld in LilongweKinderkoor tijdens kerkdienstAnnie, Kim en ik. We proberen mee te zingen met de kerkdienst.

1. Xandra:
    8 april 2019
    Van harte gefeliciteerd met je 40e verjaardag!!! 🥂gek zo op je verjaardag in Afrika zijn maar Super spannend!! Heel gaaf dat je dit mag meemaken. Succes vandaag liefs van ons 😘
  2. Adrie en Marja:
    8 april 2019
    Van harte gefeliciteerd. Jarig in Afrika. Heel apart.
  3. Anneke Oudijk:
    8 april 2019
    Hiep..Hiep..Hoeraaa.. van harte gefeliciteerd met je 40ste verjaardag 🎉🎊 Wauw mooi verslag Naat, succes 👍 😘
  4. Angela:
    8 april 2019
    Gefeliciteerd lieverd!! Wat een bijzondere 40e verjaardag heb jij! Super leuk verslag. Heel veel suc6 en geniet! Dikke XXXXXXXXXXX
  5. Wout & Judit.:
    8 april 2019
    ach Nathalie, tijdens het verslag voelde ik al een beetje hoe jij je zal voelen wat een indrukken meis wat jij zoal mee maakt, wat een contrast als je tussen die omstandigheden loopt waarin deze mensen wonen en dan terug keert naar je hotel waar er gefeest wordt en genoeg eten is en de warmte en afval en dan een duik in het zwembad!! sterkte en dat jullie veel mogen doen!
  6. Margriet Wetzer:
    Indrukwekkend Naat! Nu al.....Gefeliciteerd schat en geniet van alles xxx
  7. André Cohen:
    Hoi Lieverd,
    Wat een indruk wekkend verhaal, de eerste dag al. Van harte gefeliciteerd met je 40e verjaardag ook namens papa. Hoop dat we vanavond nog even kunnen skypen. kusjes van ons
  8. Adrie en Marja:
    8 april 2019
    Wat een ervaring..nu al. En dit is voor ons heel herkenbaar..die lieve kindertjes en de armoede. Maar tevreden en grlukkig zijn ze. Onbegrijpelijk voor ons. Heel veel bouwplezier en we kijken nu al uitmaak je volgende verslag.
  9. Kelvin:
    Lieve, knapste, nicht!

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wat ben ik trots op je! Ik hou van je en tot snel! Dikke kus van Kel -XxX-
  10. Lorraine:
    8 april 2019
    Van ❤️te gefeliciteerd meis met the big 40😉! Heel bijzonder en gek om het daar te ‘vieren’ in Afrika! Haha dat kom niet vaak voor dat jij stil bent😉! Maar kan mij zo voorstellen dat het heftig is om te zien allemaal.. Maar ook weer een hele gave ervaring om het een keer mee te mogen maken en te helpen met bouwen! Mop succes! 😘
  11. Barbara:
    8 april 2019
    Gefeliciteerd met je verjaardag!

Fijn zo mee te kunnen lezen. Je bent een topper, met jullie bijdrage maken jullie het leven weer een stuk mooier. X
  12. Anouchka:
    8 april 2019
    Hieper de hiep hoera!! Jeetje Naat alweer 40 en dat in Afrika 🎉🎉🎉🍷proost op je verjaardag. Bert en Anous
  13. Bianca:
    Haiii van harte met je 40ste verjaardag
    Het zal allemaal heel indrukwekkend zijn
    Maar goed dat jullie er zijn, maar toch een fijne dag...dat feestje houden we tegoed xxje ma en loeki
  14. Clemens:
    9 april 2019
    Wat een heerlijke start voor een week hard werken. Zo dankbaar is dat !!
    Zet 'm op girl of 40 !! you can do it :)
  15. Clemens:
    En uhhh We want more !!!
  16. Yvonne schaddelee:
    9 april 2019
    Als nog van harte gefeliciteerd met je 40 verjaardag maar wat een reisverslag heel leuk om dat allemaal te lezen veel plezier nog leo en yvonn