Dedication Ceremony

12 april 2019 - Salima, Malawi

De laatste dag, wat voelt dat raar... Enigszins sip maken wij ons klaar voor onze laatste rit naar het dorp.

Op de route rijden we langs een 'tuincentrum' waar we 4 fruitplanten voor de familie kopen. We stoppen nog even bij een reeds gebouwd Habitat huis en mogen we van de vriendelijke bewoonster binnen kijken. De hut waarin zij eerst woonde is tijdens de bouw van het H-huis ingestort... Daarna bezoeken we de mobiele steenfabriek waar met ca. 20 medewerkers zo’n 2.000 persstenen per dag gemaakt worden. Deze methode wordt ingezet omdat er voor het bakken van bakstenen te veel hout gebruikt wordt en hout is kostbaar in Malawi.

In het dorp kunnen we niet veel meer doen behalve wat bakstenen verplaatsen. De bouwvakkers zijn bezig met het dak. Wij hangen slingers aan het nieuwe huis om de oplevering wat feestelijker te maken.

Dan moeten we verzamelen. Het hele dorp is uitgelopen! De dedication ceremony begint! Wiseman van Habitat heet ons welkom. Alle belangrijke mensen uit de dorpen er omheen zijn present. Optredens worden gedaan, Afrikaanse dansen passeren de revue en ook wij stelen even de show... Als cadeau voor de familie hebben we een groepsfoto en een spiegel ingepakt. Ik mag de foto overhandigen aan Evance, een bijzonder moment. Een grote lach op zijn gezicht, daar doe je het voor...

We eten met de familie. Er is voor ons gekookt door een aantal dames uit het dorp. Na deze speciale gelegenheid maken we nog een groepsfoto bij het huis waar inmiddels het dak op zit!

Het moment van afscheid breekt aan. We bedanken de tante, Anace, en Evance en Innocent. Zij zullen altijd een plekje in onze harten hebben.

Wandelend met alle dorpskinderen lopen we Kummanu uit... Als ons busje wegrijdt, rennen ze allemaal achter ons aan. Innocent ook - met een vrolijke lach op zijn, in het begin van de week, o zo verdrietige gezicht. Wat een mooie afsluiting van deze geweldige week!

Samen de fruitplantjes planten

Samen met Innocent en zijn neefje

Overhandiging van de groepsfoto aan Evance

Dedication Ceremony

Dedication CeremonyEten met de familie

Dak erop!

We vertrekken uit het dorp

1. Bianca:
    14 april 2019
    Nou je heb goed werk verricht..een leuk afscheid nu weer terug naar je eigen gezin goede reis terug en een goede vlucht zie je misschien nog morgen en anders bellen we nog even Doei schattie xxje
  2. Conny:
    14 april 2019
    Fantastisch gedaan! Voor altijd is nu het verschil voor hen gemaakt en kunnen zij verder met LEVEN! xxx
  3. Barbara:
    Trots op jou!! Fijne reis terug. Xxx
  4. Saskia:
    Kanjer!
  5. Wout & Judit.:
    15 april 2019
    lieve Nathalie, ik hoop dat je met een fijne en goed gevoel naar huis toe gaat zodat je naar huis gaat met het gevoel dat er iets is gebeurt dat er toe doet, mooi dat jullie daar geweest zijn en denk weer met je voetjes op de grond bent gezet! Wat een contrasten zal je mee gemaakt hebben😘😘❤
  6. Clemens:
    15 april 2019
    Wat een prachtige prestatie voor deze familie die het zo hard nodig had om een zetje in derug te krijgen . Ik ben trots op jullie !
  7. Lorraine:
    15 april 2019
    Je bent een topper meis!!
  8. André Cohen:
    15 april 2019
    Geweldig gedaan meid. Papa en mama zijn enorm trots op jou en je team. Tot spoedig..
  9. Adrie en Marja:
    15 april 2019
    Je hebt het volbracht. Groot respect voor jou en allen die geholpen hebben daar. Nu weer naar je eigen kindjes en man. Dikke kus en goeie reis.
  10. Elly Dee:
    15 april 2019
    Weer een geweldig verhaal Nathalie.
    Wat een ervaring ben je rijker geworden. De familie zal altijd in je hart voortleven vanwege deze mooie taak die jullie hebben volbracht.
    Veel respect aan allemaal.
    Goede reis en vlucht naar huis en wat zal je gezin weer blij zijn dat ze je weer thuis mogen hebben.
    Groetjes en dikke knuffel.😘💋
    Elly