Bouwdag 4

11 april 2019 - Salima, Malawi

Vanmorgen vroeg opgestaan. Kim en ik willen even over het strand van het Malawimeer wandelen voordat we gaan ontbijten. Noodweer! Regen komt met bakken uit de hemel en het onweert... Gelukkig knapt het snel op en kan de dag beginnen.

In ons dorpje Kummanu staan 'onze' kinderen alweer op ons te wachten. Iedere ochtend hetzelfde warme welkom. Sommigen weten onze namen al, zo leuk!
Omdat het bouwwerk er bijna opzit blijf ik met Thierry, Steef en André bij het huis om het vandaag, voor hetgeen wij kunnen en mogen doen, af te maken. De rest van de groep gaat een stukje verderop aan de slag bij de start van een ander Habitatproject waar volgende week een groep Amerikanen aan komt werken.
Ik ben one of the guys en dat heb ik geweten... Vrouwengrappen en stoere mannenverhalen gaan over de bouwplaats. Zalig! De Afrikaanse woorden 'matopi please' (cement graag!), 'djingwe mamba' (touwtje omhoog) en 'djerwa' (bouwsteen) kunnen we inmiddels dromen. Nog voordat we onze middagbreak hebben legt André het bijzondere moment vast: ik leg de laatste steen! Wat voelt dat goed! Na een boks met elkaar en onze Afrikaanse collega's Chipo en Steve klimmen we de steigers af en lopen het huisje uit. It's a wrap!

We zetten nog even muziek op en dansen op Snollebollekes en Shakira met de kids. Wat een feest! Ook een dansje gemaakt met Innocent, I'm in love...

In de middag krijg ik, samen met 3 andere collega's, van Annie een kleine tour door het dorpje. Vervolgens gaan we aan het werk op de andere bouwplaats waar de fundering gelegd wordt.

Moe maar zeer voldaan komen we weer bij het hotel aan. Na afkoeling in het zwembad en wat eten, sluiten we de dag af met een drankje aan de bar van het hotel en een Bifi-worst met Kim in onze kamer.

Morgen afscheid nemen van de familie en de ontzettend lieve, vriendelijke bewoners van het dorp. Ik leg de tissues alvast klaar...

De laatste steen!It's a wrap!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Alice van de Ven:
    13 april 2019
    Wat een geweldige ervaring Naat, best wel een beetje jaloers op jou☺️. Ben benieuwd naar alle verhalen! Een goede reis terug en tot gauw!😘
  2. Anouchka:
    13 april 2019
    Jeetje Naat!! Nou petje af hoor voor iedereen dat was een hele ervaring!! Nu weer terug naar de realiteit!! Naar je gezinnetje. Super goed gedaan!!👍🏻
  3. Wesley Nathalia:
    13 april 2019
    Je heb het maar gedaan Natalie, Je laat een mooi en warm gebaar achter en je neemt liefdevolle en warme herinneringen mee terug. Ik denk dat je dit nooit zal vergeten. En de bevolking van Malawi zal jou en jullie team dit altijd dankbaar zijn. Wat is er nou mooier als je een steuntje kan bij dragen door mensen te helpen die het echt nodig hebben. Klasse Natalie de juiste hart op de juiste plaats. Je bent een topper. Een hele fijne reis terug. x
  4. Bianca:
    13 april 2019
    Nou naat voldaan ga je het land verlaten en het wel moeilijk worden wat je gaat achter laten...maar een mooie herinnering. .en nu lekker terug naar je eigen Kids en ma nnetje...see you soon.ma
  5. Margriet Wetzer:
    13 april 2019
    Wat een geweldige ervaring neem je mee naar huis. Lieverd ben benieuwd naar je verhalen en alvast een hele goede terug reis. Liefs xx
  6. André Cohen:
    14 april 2019
    Je avontuur zit er weer bijna op. Wij schatten zo maar in dat je dit niet snel zal vergeten, m aar dat je er zeker een voldaan gevoel aan over zal houden. Wij hopen dat je een zeer goede terugreis hebt en zien je snel weer terug met de nodige geweldige verhalen, liefs pa en ma
  7. Anneke Oudijk:
    14 april 2019
    Zo Naat het zit er weer bijna op.
    Ik vond het erg leuk om je blogg te volgen.
    Je hebt het fantastisch gedaan meid 👍
    Je bent weer een ervaring rijker en dit mooie geweldige avontuur kan niemand meer van je afpakken!!
    Have a safe trip back home 💋
  8. Adrie en Marja:
    14 april 2019
    Heb genoten van je verhalen. Je kan trots zijn op wat je gedaan hebt. Goeie vlucht.
  9. Joke en stuart:
    14 april 2019
    Prachtig wat jullie daar gedaan hebben. Je zal het vast missen. Thuis wachten de lieverds die jou gemist hebben weer op je. Kus van ons